2003
augusztus 20 - Szocialista kormányunk a keresztény
"állam- alapítást" ünnepli, sosem látott pompával.
Ünneprontás,
ha a második globalizáció előtt
felidézünk néhány epizódot az
elsőből? Vajon mire megy ki ez az egész?
Új nótát húznak
a talpunk alá a Mammon körűli tánchoz?
|
Nemzet,
nemzeti erök, nemzeti program, nemzeti
ellenállás.
Kiegészítések
- változások. [A ( ) zárójelek
közé tett számról a kiválasztott
szöveg ugrással elérhető!] [03.08.18
- (1)] Gárdonyi Géza írja... [03.08.18
- (2)] A finnek is lelkendeznek?... [03.08.19 -
(3)] A magyar történetírás
klasszikusától Padányi Viktortól
idézzük.... [03.08.19
- (4) Nem túl előkelő helyen [a Magyar Fórumban]
olvastam... [03.08.20 -
(5)]
[Család]Fa-vágás. [03.08.20
- (6)] A honfoglalás után tehát volt "Alkotmányozó
Nemzetgyűlés" [03.08.29 - (7)] Megzenésített
történelmünk. [03.08.29 - (8)] Magyar
király mint német lovag. [03.08.31
- (9)] Koppányok márpedig vannak! [03.09.04
- (10)] Az "elpusztíthatatlan germán törzsek"
példázata. [03.09.11 - (11)] A költő[k]
ajkán csörömpöl a szó. [03.09.03
- (12)] Jövel Szent Inkvizíció! [03.09.21
- (13)]
Az ismerős képlet: "vendég" hóhér,
magyar mártir.
Bevezető.
Új
kihívás előtt állunk: a pénzügyi
háttérhatalom lelkileg alaktalan embermasszává
gyúrja Európa nemzeteit is. Alkudni, könyörögni
nem lehet. Ellene kell szegűlni. A többfrontos harc egyik célja a
nemzeti identitás megőrzése, megvédése.
I. Mi is a "nemzet"?
Nagy fába
vágja fejszéjét, aki erre a kérdésre
válaszolni próbál. A nemzetnek nagyon sokféle
arcúlata van. A kérdés viszont tragikusan
időszerű. Igyekezzünk önmagunkat legalább az utókor
számára meghatározni, mielőtt megszününk
nemzet lenni...
Egyszerűsítsünk!
Beszéljünk csak magunkról a magyarokról
és pédálózzunk más nemzetekről. Az
összehasonlítások szerfölött érdekes
ereményre vezetnek majd.
- A nemzet, mint történelmi
képződmény.
A magyar "nemzeti"
történetírás kezdeteit
az istváni "államalapítástól"
eredeztethetjük. Korábban is érdekes
kérdés volt, mára létkérdéssé
vált, honnan jöttünk, kik voltunk "azelőtt".
Nem volt államunk? Rablásra, dúlásra szövetkezett
embercsorda voltunk csupán?
Feltűnő, hogy az első [?] államalapítás
zömükben utólag megalkotott eszméi,
sőt eseményei [!]
mennyire "passzolnak" [a raccsoló vén
Habsburg szövegeivel együtt] az EU-belépés
eszmei megalapozásához használt érvrendszerhez.
Legfőbb ideje
tisztázni, mi volt "azelőtt" és
mivel fizettünk azért, hogy besodródtunk
az akkori "EU"-ba. Lévén az állam
és a jog elválaszthatatlan két
jóbarát, témánk körébe
vág az államalapítás jogtörténete
is, jelesűl I.István törvényei [az első
és a második], abból a szempontból,
hogy e törvényekben mi van leírva, ill.
mi hiányzik azokból. Kézenfekvőnek
tűnik ugyanis, hogy a "reálfolyamatok"
akkor is ugyanúgy kivűlmaradtak a jogi szabályozáson
mint manapság. [Persze ezekről nem szólnak
a krónikák se'.] Szerencsés az a
nemzet, amelynek írott története,
történelme van. Római mondás:
"quod non est protocullo, non est mundo." Azaz,
ami nincs leírva, nem létezik. Vagy legalábbis
vitatható. A grafomán zsidóságnak
persze könnyű. Náluk az Ószövetségből
ered és következik minden. Az öternyolcszázegynéhány
évre [ante]datált kultúra, az Úr
által Mózes népeinek "kezébe
adott" földek, a földek kincsei és
lakói: az emberek és az állatok - mégpedig
számadási kötelezettség nékűl.
Mindössze egy apró megkötéssel:
az egy istenen kívűl [Jahve] más nem imádható.
[Az Ószövetség szerint a "pacta
sunt servanda" elvét a derék nép
még az atyaúristennel szemben sem volt képes
betartani. Következett a haragvás a kitolások,
a szerződés-módosítások, stb.]
A
lényeg viszont maradt. Az Ószövetséget
a bennelévő valamennyi marhasággal és
szörnyűséggel "Szent-Írásnak"
kell tekinteni, ma is. Sőt manapság pláne,
hiszen példáúl egyes passzusai beiktatást
nyertek az izraeli hadsereg szolgálati szabályzatába
[házrombolás].
És mi magyarok
kik vagyunk? Honnan valósiak vagyunk? Annyi bizonyos,
ha lett volna is saját bibliánk valaha, azt
a Kárpát medencébe nem hoztuk magunkkal.
Frigyládánk se' volt. Igaz, őseink jeleket
róttak, bicskával, botra. A nemzet odüsszeiáját rovásírással
bajos lett volna "botra vetni". Meg hát mitől voltak
őseink távolabb, mint a kódexeket pingáló
szerzetesek vallásos buzgalmától.
Voltak persze
mondáink, de első szent [!] királyunk
gondosan kiírtotta a "pogány" tudati
elemek hordozóit és azokat is, akik komolyan
szerették volna venni azokat. [Hej regő rejtem...]
Irtak
hát rólunk mások. Minthogy a korabeli
"sajtó" sem volt különb, mint
a mai - csupa rosszakat. Hát peszre
kalandozgattunk Hamar eljárt és enyves is
volt a kezünk. Néha viszont szükség
volt ránk az európai nagypolitikában.
"Még X. Leó pápa
[Őszentsége] is igénybe vette őseink segítségét az ellene lázadók leverésére.
Eleink józanul felmérték Európa társadalmi és politikai viszonyait, és nem
késlekedtek a beavatkozással, amikor azt a nemzeti érdek megkövetelte." De miért tekintenek minket Európa
"kultúrnépei" még most is
martalócoknak és miért nem azok példáúl a
vikingek utódai.Itt jegyezzük meg, hogy a "kalandozások"
a Kárpát medencében letelepedett törzsek
közös vállalkozásai voltak.
A vikingekről érdemes
egy passzust ideiktatni, mert ebből következik majd
a bezzeg. "A Vikingeket templomi kultúrából leginkább az ezüst gyertyatartók és arany
serlegek érdekelték. Alaposan kivették részüket a menny lakóinak gyarapításban
is - a hozzájuk érkező térítő papokat ugyanis vértanúvá tették. Részben megsütve
őket, részben eltemetve, minkettőt ragaszkodva a germán szokásokhoz, elevenen.
[..]. Normandiához, az
ott elfranciásodott vikingekhez kapcsolódik egy másik sikeres hódítás - Anglia meghódítása. "
Arról meg az
angol kolostorok históriáiban olvashatók épűletes
részletek, hogy előbb a partraszálló
viking kalózok, majd a hódítók
hogy bántak a kolostorok jámbor borisszáival. Mi kezdetben befogadtuk
[és nem bendőnkbe "kebeleztük"] a jámbornak
hitt hittéritőket.
Apropó: hit és térítés.
Mi volt mindebből előre lefektetve a "vérszerződés"-ben,
a honfoglaló magyari törzsek alkotmányában?
Semmi!"A hagyomány szerint a honfoglalás befejezése után Árpád vezér tanácskozásra
hívta össze a törzsfőnököket, hogy a vérszerződés szerint felosszák az új haza
területét egymás (azaz a honfog- lalásra egyesűlt törzsek)
között. Hírnökei a Tisza partja mellé, a mai Pusztaszerre
hívták a vezéreket. Anony- mus mus szerint a honfoglaló magyarok itt ejtették meg
sorát az országnak, azaz itt tartották az első országgyűlést: „Árpád és a
vezérek elrendezték az országnak minden szokástörvényét meg valamennyi jogát is,
hogy miképpen szolgáljanak a vezérnek meg a főembereinek, vagy miképpen tegyenek
igazat bárminő elkövetett vétekért. (…) Ezt a helyet a honfoglaló magyarok
Szerinek nevezték el, mert ott ejtették meg a szerét az ország egész dolgának.” [03.08.20
(6)] A honfoglalás után tehát volt
"Alkotmányozó Nemzetgyűlés"
és megalkották a honfoglaló magyarság
Alkotmányát [!] is.Mitsem tesz, hogy
nem rótták pergamenre vagy kutyabőrre. Az
íratlan alkotmányt a nemzetségfők kehelybe
csorgatott vére érvényesítette
és az érvényes mind a mai napig!
Ezért is van, hogy a vérről még
sok szót kell majd ejteni.
[03.08.29
(7)] Megzenésített történelmünk.
Óh ti muzsikus lelkek, ti bohém fiúk,
hogy
mi nem jut eszetekbe... De tényleg, hol is nyugszik
Árpád apánk? És miért
nem kereste ezeregyszáz évig a kutya se? Pedig
nem is Barguzinban lett eltemetve, mint Petőfi. Ez Szörényi
Levente agyában derengett fel, aki a Pannon Rádióban
méltatván saját "Egy
Könyvét" [Az eltünt Ősbuda nyomában]
és "nagyon izgalmas szellemi utazását"
a könyv első és hátsó borítólapja
között - idézi Anonymust aki
a fejedelemről szólván azt írta, hogy "tisztességgel
temették őt el egy patak forrása fölött
... Attila király városában".
Ez 907-ben történt. A fejedelem feltehetően
a pozsonyi csatában vesztette életét.
Azt már én teszem fel, hogy ezek szerint a
haza védelmében esett el. Eztán
Attilánk úgy vélekedik, hogy mivel
I.Istvánt évente ismétlődően ünnepeljük
"egy picivel [?] többet érdemelne
a mi honfoglalő fejedelmünk minthogy ezt a száz
évet vele együtt kiradírozzuk a magyar
történelemből." Ez Leventénket
módfelett zavarja. Ezért mindenkinek [?] felhívja
a figyelmét hogy Árpád halálának
ezeregyszázadik évfordulójára
a jó Isten segedelmével és némi
szerencsével sikerűlne a [Pogány] sírját
megtalálni, "az egyben a magyarság
felemelkedését jelentheti." Miért
- picim - miért? Hát nem te dózeroltad
a legtöbb földet Árpád sírjára
Bródy komáddal együtt az I.Istvánt
dicsőítő
operával? A "kopaszok" kapiskálják,
ki nekünk Árpád. Ezért masíroznak
árpádsávos lobogók alatt.
És épp te, te meg Bródy nem tudnátok,
amit Hitler a tömegpropaganda terén hírdetett
és művelt? Hitler úgy vélte, kár
fáradozni azzal, hogy értelmes egyéneket
észérvekkel meggyőzzünk valaminek a helyessége,
vagy helytelensége felől. Ellenben az a hatás,
amely az embereket a tömeg állapotában
éri megtapad a tudatalattiban és ellenáll
minden ésszerű helyesbítésnek. Hitler
a szónoklatra gondolt. Én pedig Bródy
librettójára és a te zenédre
gondolok. A maguk nemében és minden egyébtől
elvonatkoztatva ezek [együtt] ugyanúgy alkalmasak
a tömegbódításra mint Hitler beszédei.
A kiváltott extázis lélektanilag szinte
azonos. Elhanyagolható különbség,
hogy Hitler rajongói fél karral, a tieitek
pedig két karral csápolnak. Önkivűleti
állapotban voltak azok is, ezek is. Gondoltál
arra, hogy hányan olvassák Hunfalvy marhaságait
és hányan szippantják magukba kettőtök
szövegét és zenéjét? Hogyan
hat a holt betű és az élő zene? Ami végűl
itt következik már nem neked szól. Te
megtetted a magadét. Azoknak szól, akik
történelmi tárgyú pszichotikus
műveket komponálnak majd. Fiúk [lányok]
ismerjétek meg a történelmet mielőtt
megzenésítitek!
[03.09.11
- (11)] A költő[k] ajkán csörömpöl
a szó. Veszem észre bajok vannak költőink
tisztánlátásával is. Attila
ugyan megírta:
"A költő - ajkán csörömpöl a szó,
de ő, (az adott világ
varázsainak
mérnöke), tudatos jövőbe lát
s megszerkeszti magában, mint ti
majd
kint, a harmóniát."
Ő a proletár utókorban
gondolkodott, ami enyhén szólva nem jött
be. Mások viszont a "tudatos múltat"
idézik és minduntalan Árpád
fejedelmet szólongatják. [Véletlenűl
sem Istvánt...] Mind fütyülős barackos
bőgatyások lennének?
"Romlásnak indult hajdan erős magyar!
Nem látod, Árpád vére miként fajul?
Nem látod a bosszús egeknek
Ostorozó kezeit hazádon?"
Berzsenyi követte el e sorokat.
Ha valaki ma merne ilyet, a Konrádból, Esterházyból
és Kertészből álló magyar irodalom
tüstént megállapítaná, hogy
buta és fasiszta, sőt antiszemita. Tényleg,
hogy bosszankodhat bárki az égben egy olyan
nép miatt, amely Krisztus földi helytartójának
adta testét lelkét, országát?
Itt valami nem stimmel!?
Vörösmarty:
dettó! Ilyeneket ír pl. a "Zalán
futásában".
"Hol vagyon, aki merész ajakát hadi dalnak eresztvén,
A riadó vak mélységet
fölverje szavával, S késõ százak után, méltán láttassa vezérlõ
Párducos
Árpádot, s hadrontó népe hatalmát?"
Hallatlan!
Ez is Árpádot kajtatja, nem a német
lovagi plundrába bújt unokaöccsöt.
De van az illető úr rovásán még
más is.
"Pusztaszer a nevem, itt szerzett 'törvényeket' Árpád Hõseivel, s a hont
biztos alapra tevé. S áll az azóta kilenc századnak véridején
túl; Várja virágzását s 'vajha' ne várja hiún!" Sokan
vagyunk kiváncsiak Vajk: vajh' hová
tökítetted ezeket a törvényeket.
Botrányos a maga nemében a Szózat is.
"Itt küzdtenek honért a' hõs
Árpádnak hadai,
Itt törtek össze
rabigát Hunyadnak karjai."
Enyje
Vörösmarty! Így átugrani az államalapítást?!
Elvileg hibás, "kirekesztő" a Himnusz
is. Mert hát Kölcseykém, hogy lehet ilyesmiket
beírni egy nemzeti dalba? "Őseinket felhozád
Kárpát szent bércére,
Általad nyert szép
hazát Bendegúznak vére.
S merre zúgnak habjai
Tiszának,
Dunának, Árpád hős magzatjai
Felvirágozának."
Vannak
persze, hát már hogyne lennének, echte
ájrókompatibilis versfaragóink is.
Példáúl az Endre.
- "Verecke híres útján jöttem én,
Fülembe még õsmagyar dal
rivall, Szabad-e Dévénynél betörnöm Új idõknek új dalaival?"
|
- "De addig sírva, kínban, mit se várva
Mégiscsak száll új szárnyakon a
dal S ha elátkozza százszor Pusztaszer, Mégis gyõztes, mégis új és
magyar."
|
Ami a sárga mezőben
van, kissé bonyolúlt, de jelenkori példázattal
megvilágítható. Példáúl
a Viktor is egy vereckei típusú barna
gyerek. Külföldön felszedett egy kis Soros-ösztöndíjat
és már fordúlt is vissza az új dévényi
dalokkal. Nincs ma nála nemzeti színűbb magyar.Ez
ilyen egyszerű. Persze az Endre idejében még nem
volt Soros, de már volt Léda alias Brüll
Adél, a "könnyek asszonya". Ők együtt
érezték sorstalannak magukat itthon, mint
példáúl Konrád.
- "Dunának, Oltnak egy a hangja,
Morajos, halk, halotti hang. Árpád
hazájában jaj annak, Aki nem úr és nem bitang."
|
Ez
persze nem nemzetgyalázás és nem gyűlölet-beszéd,
hanem "magyar" lira. Van persze próza is. Egy Korvin-kódex
ihlette
az Endrét
"Sírás és panaszkodás
Hozzád száll a mi nagy panaszunk, néhai való királyunk, Korvin, most amikor a
magyar fórumon, Pusztaszeren, új nagy kötést csinálnak a magyarok. Hajh,
vajon újat-e? Serlegetekbe még nem ömlött felvágott ereitek nedve, még nem kész
a lakoma. Nem hallgatnátok-e meg még a lakoma előtt az igriceket?
A mi mondanivalónk nem sok: értjük a magyar Athén fórumát, halljuk a szittya
paripák prüszkölését. Tehát újból Európa ellen mentek, lovas magyarok? Az Időre
röhögtök, miért legyen másként, mint Szvatopluk után: szent Ázsia nevében
törtetni fogtok előre.
Mi, fanyar igricek, azonban kiáltunk még egyet hozzátok. Omlásra készülő
vérünket az egekig kiabáltatjuk föl: mit ttettetek velünk? Mi komolyan vettük az
Időt, mi 1896-ban komolyan 1896-ot írtunk, ti nem, ti csak 896-ot éreztetek
akkor is. Meghurcolt benneteket ezer esztendő, át- és átitatta véreteket kun
vérrel, tatár vérrel, szláv vérrel, örmény vérrel, görög vérrel, germán vérrel,
oláh vérrel. Ti már nem lehettek Koppányok s Gyulák, s ti Koppányok s Gyulák
vagytok mégis."
Endre,
fején találtad már akkor is a szöget,
hisz Kovács elvtárs is megmondta a minap, Koppányok
még mindég vannak.
- I.Istvánnak [a
paktumpolitikusok archetipusának] első dolga volt,
hogy Árpád vérét atyja
Géza nyomdokait követve tovább
hígítsa. Az uralkodáshoz szükséges toleranciát is otthonról
hozta. [Atyjáról Géza
fejedelemről a következőképp szól a krónika.
"... apja, akit Gézának neveztek, igencsak
kegyetlen volt, és sokakat ölt meg hirtelen felindulásból. Mikor kereszténnyé
lett, indulatosan lépett fel tusakodó alattvalóival szemben e hit
megerõsítéséért és a régi bûnt az Isten iránti buzgalomból felbuzdulva
elsöpörte. Ez a mindenható Istennek, de[más] istenségek különféle hiú
képzeteinek is áldozott, s midõn fõpapjától szemrehányást kapott ezért, magáról
azt állította: elég gazdag és hatalmas ahhoz, hogy ezt megtehesse."
(Merseburgi Thietmar: Krónika p.
112-113.)
"Felesége, Beleknegini, azaz szlávul
mondva szép úrasszony [...], pedig mértéktelenül ivott, és katona módjára ülve meg a
lovat egy embert hirtelen haragjának túlzott hevességében megölt. Jobban tenné e
beszennyezett kéz, ha orsót forgatna, s õrjöngõ lelkét türelemmel
megfékezné." (Merseburgi Thietmar: Krónika p. 113.)"
I.Istvánnak voltaképp nem is kellett háztűz-nézőbe
mennie, hogy megnősüljön. Kommendáltak
neki arát.
"Adalbert
[püspök, István megkeresztelője] valószínûleg felismerte Istvánban a
tehetséget - ezért járthatott közbe a bajor-háznál Gizella és István házassága
érdekében. Eddig nem volt példa arra, hogy ilyen magas rangú család tagja a
'barbár keletiekkel' házassági kapcsolatot létesített volna. Szükség lehetett
Adalbert 'garanciájára' is, hogy Gizellából keresztény királyné lesz. Egy német
forrás Gizella házasságával kapcsolatban az alábbiakat írta:
'Gizellát - igazán neve szerint a hit
kezeseként - feleségül adták Istvánhoz, a magyarok királyához' (Reichenaui
Hermann: Krónika a világ hat korszakáról p. 220-221.) (szójáték Gizella nevével
és a német 'Geisel' - kezes, túsz - szóval) A német források arról is beszámolnak, hogy
Gizellának, illetve a vele érkezõ térítõ papoknak döntõ szerepük volt a
kereszténység elterjesztésében. Bár olyan hittérítõrõl nem tudunk, aki
vértanú-halált halt volna, olyanról igen, aki megsérült."
[Id. Kristó
Gyulától.]
Egy frászt lett Gizellából
túsz! A magyari törzsek vérén
hódított földet zálogosította
el a szentkirály idegen hatalmaknak, kiszolgáltatva ezzel az országot
az öröklési "jogvitáknak"
és minden egyéb szörnyűségnek,
ami a nyugati keresztény kultúrából
következik - következett.
Lássuk
tovább a krónikákat.
"Azzal, hogy István felvette a
kereszténységet, egy nép sorsát döntötte el." Ez
szószerint igaz azzal a csekély kiegészítéssel,
hogy a döntés a nép feje fölött,
tudta beleegyezése nélkűl hozatott. És
nemcsak a nép, egyúttal a magyar föld
sorsa is eldönttetett.
"Ugyanakkor azt is be kell vallani, hogy az '
átállás' István számára sem volt zökkenõmentes. Errõl tanúskodik a Koppány
testének feldarabolásáról (ami pogány szokás) szóló részlet:
'Szent István Koppányt négy részre
vágatta: az elsõ részt az esztergomi, a másodikat a veszprémi, a harmadikat a
gyõri kapuhoz küldte, a negyediket pedig Erdélybe.' (14.századi
krónikakompozíció)" [Idézet:
Kristótól] Miért?
és főleg quo jure? Az ilyen tettet,
ha bírói ítélet nékűl
történik, mindközönségesen [politikai]
gyilkosságnak szoktuk nevezni. Az Anyaszentegyház
tág lelkiismeretét dícséri, ha egy
"darabolós" gyilkosság tettese szent
lehet. Ámen. A dolognak persze
előzménye van. Íme. "Géza, hogy az ország tovább haladjon a megkezdett úton, az alkalmasság és a
primogenitúra elve alapján fiának szánta a trónt. Ezért halála elõtt összehívta
az ország fõembereit és esküt vett rajtuk, hogy Vajk - István követi majd õt a
trónon. Zerind fia Koppány, a somogyi dukátus ura azonban fellázadt István
ellen. A régi jog, a 'szeniorátus' alapján ugyanis õt illette volna meg a
fejedelmi cím, s a "levivátus' õsi szokása szerint pedig igényt tartott Géza
fejedelem özvegyének kezére."
Ezt
az özvegy nem akarta. István meg pláne nem
akarta. A legkézenfekvőbbnek látszott a "régi
jogot" félretenni. Ez sikerűl is Gizella német
lovagjai segítségével. A "megoldást"
lásd fent.
[03.08.29 - (8)] Magyar
király mint német lovag. A Révai Lexikonban
olvasható, hogy a [Koppány ellen vívott
döntő] "csata előtt Hunt és Pázmán lovagok német módon
lovaggá ütötték Istvánt, ki megfogadta, hogy ha győz, a pártütők javait a
pannonhalmi apátságnak adja". A story egyre épületesebb,
ahogy az ember beleolvassa magát a szentek életébe.
A lovagrendek viselt dolgait könyvtárnyi irodalom
tárgyalja. Ehhez a társasághoz képest
a Waffen SS kölyökcsapat csupán.Még
csak arra lennék kiváncsi, hogyan dobogott a "magyar"
szív a német mellvért alatt?
I. István
a pragmatikus gondolkodás egyik úttörője
is. Ez derűl ki az Imre fiuhoz adresszált "Intelmekből"
is. Az "Intelmekben" a
szerző a fentihez hasonló "témáknak" külön
fejezetet szentel. Címe: "Az igaz ítélet és a türelem gyakorlásáról". "Mivel megértem s mélyen átérzem, hogy amit csak Isten akarata megteremtett s
nyilvánvaló eleve elrendelése elrendezett mind a kiterjedt égboltozaton, mind az
egybefüggő földi tájakon, azt "törvény" élteti s tartja fenn, s mivel látom, hogy
mindazt, amit Isten kegyelme bőséggel adott az élet előnyére és méltóságára,
tudniillik királyságokat, konzulságokat, hercegségeket, ispánságokat,
főpapságokat s más méltóságokat, részben isteni parancsok és rendeletek, részben
világiak, valamint a nemesek meg az élemedett korúak tanácsai és javaslatai
kormányozzák, védik, osztják fel és egyesítik." Jól
értjük? Hát persze! A kereszténységgel
átvett judaisztika remekművéből vett idézet
magyar fordításban a következőket jelenti. Az
"isten kegyelméből" való uralkodó
ugyanolyan exkluzív kapcsolatban áll a jóistennel,
mint nagy elődje Mózes annak idején. A törvényeket
már nem Pusztaszeren hozzák a magyar nép
okos gyülekezetében. Azokat maga az Isten alkotja.
A "szöveget" pedig a király tolmácsolja,
illetve hajtja végre. A nemzetségfőknek
sincs már beleszólásuk az ügyekbe.
Az élemedett korúak tanácsai helyettesítik
a voksokat. A vén impotensek némileg emlékeztetnek
a kínai császárok eunuchjaira. Szent
Imre herceget idejekorán elszólította az
úr. Kárbavezett az "Intelmekbe" fektetett
teméntelen bölcsesség. Ha a vérszerződést
I.István nem rugta volna föl, a "törzsi
jog" az utódlást megoldotta volna. Így
azonban megfájdult a keresztényi fő.
"Fia halála után az idős, sokat megélt király egyre többször imádkozott
visszavonultan. A gyászon kívül a hatalom öröklésének a gondja nyomasztotta.
Két férfirokona is szóba jöhetett, de Szent István nem tartotta őket megfelelő
utódnak. Vazúl ugyan meg volt keresztelve, de nem élt olyan keresztényi
életet, amilyent István elvárt. Orseolo Péter pedig idegennek számított a magyar
királyi udvarban. Az utódlás kérdését azonban eldöntötte egy tragikus esemény:
Vazúlt megvakították. Valóban István adott erre parancsot?"
Hát
ki más adott volna? Qui prodest? Ki tartotta kóterben
már a szemműtét előtt? "Vazúl
Nyitra várának börtönében raboskodott, akit 'ifjúi
könnyelműsége és meggondolatlansága miatt
záratott el a király, hogy megjavuljon', de nem valószínű, hogy fogvatartásának ez lett volna az igazi oka." Persze hogy nem
az volt? Ha a könnyelmű ifjakat mind börtönbe
dugnák, a férfiak nemzőképtelensége
miatt kipusztulnának a népek... És
a képes krónika tanúsága szerint
ki áll Vazúl fejénél, illetve Imre
lábánál? Tán' csak nem a
szentkirály? Debizony! És kik végzik
a kegyes szertartást? Barbár szittyák
talán? Nem, úgy tűnik Gizella királyné
német keresztes vitézei...
[03.08.19 (3)] A magyar történetírás
klasszikusától Padányi Viktortól
idézzük. "Árpádnak férfiági leszármazottja nincs, s odahaza olyanok marakszanak a magyar
trónon, akiknek ehhez férfiági alkalmas utód léte esetén jogosultságuk nincs. A
fanyar és kendôzetlen tény az, hogy Szent István utolsó éveiben a
'beteg
öregember' körül nyüzsgô aulikusok és 'egyháziak' egyszerűen az Arpád-házat
söpörték el jogos helyérôl a magyar nemzet élérôl
[...]" Az Árpád-ház
sorsa nem egy öreg ember esendősége miatt pecsételődött
meg. A söprést Géza kezdte. Vajk már
nagy fiú volt akkor. Biztos figyelt, miről beszélnek
a Papa, meg a Mama.
Amikor pedig már mint király az idegenek segítségével
elsöpörte az Árpád házat, minden
bizonnyal cselekvőképes volt. -------------------------------------------------------------------------
[03.08.20 (5)] [Család]fa-vágás.
A mellékelt családfa adja a magyarázatot
arra, hogy a szentkirály miért és milyen
szisztéma szerint gallyazta le az Árpád-házat.
Árpád fejedelemnek ugyanis volt egyenesági
leszármazója: Koppány [!]. Ő lett
volna a nagy fejedelem ükunokájának
Géza fejedelemnek az utódja és jogos
örököse az özvegy fejedelemasszonyig bezárólag.
Az alkotmányjogi helyzet tehát kristálytiszta
volt! Dehát Géza mást gondolt, saját
fiára, Árpád [szép]unokájára
Vajkra óhajtotta testálni Árpád
örökét. És hogy lett Koppányból
lázadó-metélt? Úgy, hogy "jussát"
követelte és miután beintettek neki "szélsőséges"
lett és nem elégedvén meg egy petícióval,
egy békés tüntetéssel, likvidálták.
Gengszter leszámolás mondhatnánk, de nem
momndhatjuk, mert Koppány nem volt gengszter. Még
egy ágacska fityegett a nemzetségfán Vazul [Vászoly].
Vele is elbántak. És most ennek kapcsán
egy kérdés. A nemzet "lelki üdve"
volt a cél, vagy a királyi hatalom csalárd
megszerzése, illetve megtartása idegenek
segítségével az ország érdekeinek
kiárúsítása ellenében?
[03.09.21
- (13)] Az ismerős képlet: "vendég"
hóhér, magyar mártir.
Azt
írja a SuliNet hogy. "A német Hont és Pázmány főemberek voltak István testőrségének
vezetői. A sereg élén a sváb vendég, Vencellin állt, aki a harc során Veszprém
mellett megölte Koppány vezért. A győzelem
István az őt támogató lovagokat
megjutalmazta, Koppány testét pedig négyfelé vágatta, és négy vár kapujára
tűzette ki elrettentésül: a dunántúli Székesfehérvár, Veszprém, Győr és az
erdélyi (Gyula) Fehérvár
számára küldött figyelmeztetés azonban az ország egész
népének szólt: így akarta megfélemlíteni mindazokat,
akik szembe kívántak
szállni az általa képviselt új renddel."
Ma pedig
a TV-ben hallom, hogy I.István Veszprém városát jegyajándékúl
Gizellának adta. De
hogy jutott hozzá? Vette a királyi fizetésből?
Szentkorona tanosok: ki
voltaképp a nemzeti földvagyon alanya? A
Szentkorona,
mint a nemzet egységét megtestesítő legfőbb
jogintézmény, vagy az akinek a fejére teszik
[mondjuk sváb
vendég papok]?
Megérnének
egy - két misét István törvényei
[az egyes és a kettes]
is. Be kell azonban érnünk néhány
jellemző idézettel."És mivel minden nép saját törvényei szerint él, ezért mi is, Isten akaratából
országunkat igazgatván, a régi és új császárok példáját követve, törvényhozó
elmélkedéssel meghatároztuk népünk számára: miképpen éljen tisztességes és békés
életet." Ahány szó, annyi gondolati ficam.
A király isten [vagyis nem népe] akaratából
igazgatja az országot. Elmélkedik és amit
kiagyal abból lesz a nép "saját törvénye". Az
agytornához a régi és új császárok
példája a világító szövétnek. "Akarjuk, hogy a püspököknek legyen hatalmuk az egyházi javakat gondozni,
igazgatni s kormányozni, és azok felett rendelkezni az egyházi törvények
határozatai szerint. Akarjuk, hogy a világiak is engedelmeskedjenek a
püspököknek szolgálataikban az egyházak igazgatása."
A
föld tehát nem azoké akik vérrel megszerezték,
hanem a királyé és az egyházé.
Az igazgatás mikéntje ráadásúl
nem is a világi, hanem az egyházi törvények
szerint történik. Ezeket aztán tényleg
nem kell, de nem is lehet Pusztaszeren ratifikálni. A
törvény - úgy tűnik - latin nyelven íródott.
Vajk vajh' tudott latinúl? És az istenadta
nép olvasott e deákul? Aztán a kihírdetés.
Kifüggesztették a törvényt legalább azokon a helyeken,
ahol Koppány testének négy fertályát?
Aligha.
De
ne rágódjunk apróságokon. Szemezgessük
tovább a szöveget. Érdemes. Hogy az igazságosság és a törvény
előtti egyenlőség látszata is kiküszöböltessék,
a törvényekbe a következő rendelkezések
is felvétettek. "Világi személy tanúbizonyságát egyházi személy ellen senki ne fogadja el.
Senki se merje ugyanis egyházi személy ügyét világi nyilvánosság elõtt
kivizsgálni, hanem csak az egyházban." [Mit
is kuruttyolnak Mikszáth
"Különös házasság"-ában
a békák? Hát azt, hogy "urrak a papok..."
És ami legfontosabb, a "nép
nyugalma", arról is gondoskodva vagyon. "Hogy ennek az országnak a népe a rabszolgák és rabszolganõk mindennemû
támadásától és vádaskodásától mentes és nyugodt maradjon, a királyi tanács
határozata szerint teljességgel megtiltottuk, hogy bármiféle bûnügyben valamely
szolgaszemélynek urával vagy úrnõjével szemben vádaskodását vagy tanúbizonyságát
elfogadják." Aki itt nálunk
akkor a "Tamás bátya kunyhóját"
akarta volna megírni bízvást talált
volna témát bőségesen.
A lelkiismereti
szabadságról és a szabad vallásgyakorlásról
szóló passzus is figyelemre méltó.
"A papok pedig és az ispánok hagyják meg az összes falusi bíróknak, hogy ezek
parancsára vasárnap mindenki menjen a templomba, öregek és fiatalok, férfiak és
nõk, kivéve azokat, akik a tüzet õrzik. Ha pedig valaki amazok hanyagsága
folytán nem (tûz-) õrzés végett marad otthon, az ilyet verjék meg, és nyírják
le." Kedves szocik és
libik! Tudjátok egyáltalán, kinek
durrogtattok huszadikán? Vagy azt gondoljátok,
mi nem tudjuk?
Itt
abba kell hagynunk a Szentkirály és T. Családja
épűletes krónikáját. Ajánljuk
ehelyett Jókai Mór "A magyar nemzet története
regényes rajzokban" c. olvasmányos könyvét.
Nem készűlt ugyan tételes egybevetés,
de úgy érzem Jókai a jámbor mesemondó
e műben több királyi disznóságot
dolgoz fel, min Shakespeare az összes királydrámában. STOP!
A könyv fent van a neten is. Tessék arra szörfözni.
Az "államalapítás" népboldogító
eredményeit kölcsönözzük Katona József
Tiborcától.
"Sok pénzre van szükségek: és mivel mi annyit
adni nem tudunk, tehát sovány nyakunkra izmaelitákat űltettek. Ez már égbe kiált. Szép földeinkbõl vadászni berkeket
csinálnak, ahová nekünk belépni nem szabad. S. ha egy
beteg feleség, vagy egy szegény himlõs gyerek megkívánván, lesújtunk
egy rossz galambfiat, tüstént kikötnek, és aki száz meg
százezert rabol, bírája lészen annak, akit a szükség
garast rabolni kényszerített."
Értsd: a törzsek között
felosztott "szállásterületek" koronabirtokokká
lettek és adományok révén azok tulajdonjogát,
a röghöz kötött zsellérekkel együtt,
a jobbára külföldi "hűbérurak"
kapták meg. Ez ezer évre biztosította,
hogy az országban állandóan "ízzon
a tőzeg" - pogánylázadások, parasztfelkelések,
szabadságharcok, forradalmak képében. Ezeket
persze mindíg leverték az alkalmi rendcsinálásokra
egyesűlt keresztény Európa ilyen - olyan szövetségei.
A fölötte szomorú história oly
sok eseménye egy lényegi elemre redukálható.
A magyarság testén metszett sebekből folyamatosan
csorgott csorog a vér, amely Konstaninápoly
kapuja elé hajtotta egykor Botondot. Ami a vért
illeti, a témáról külün fejezet
szól majd.
* *
*
A nemzeti múlt
mindezek okából jobbára a katolikus/német
történetírás soraiból "elevenedik
meg". Innen - tőlük tudjuk, hogy finnugor népség
vagyunk. Ez sokunknak nem tetszik, elutasítjuk. Kemény
Ferenc honfitársunk elutasító véleménye tömörsége
miatt nyert "beválogatást". "Az indogermanisztika mintájára szerkesztett finn-ugor összehasonlító nyelvészet
pontosan olyan tudománytalan, légbölkapott mint a mintaképe. Magyarországon ezt
a szabadságharc bukása utáni osztrák önkényuralom karolta fel, az 1867-iki
kiegyezés utáni megalkuvó rendszer pedig kötelezö oktatás tárgyává tette."
A finnugor "besorolás"
azért is veszélyes, mert "kötelező"
módon jelöli ki a magyarság őshazáit, [ős]történetét, műveltségének hiátusait.
[Landeszmann csodarabbi a finnugor métely talaján
merhette csak kijelenteni, hogy a "magyar" kultúrából
a zsidó kultúra kivonása után csak a bőgatya
és a fütyülős barack maradna.] Orwell írta."Aki uralja a múltat, uralja a jövõt
is. Aki pedig uralkodik a jelenen, uralkodik a múlt felett is". Az
indogermanisztikának a "rendszerváltás"
sem vetett véget. Példáúl a
Magyar Tudományos Akadémia Nyelvtudományi
Intézetének 2002. évről szóló
tudományos beszámolója a
2002 évi finnugrisztikai, uralisztikai
kutatások tárgyában a következőket tartalmazza. "Az intézet Finnugor
Osztályán a szamojéd kutatócsoport megalakulásával – a permi nyelvek és a lapp
vizsgálata mellett – a keleti uráli nyelvek (szamojéd és obi-ugor) kutatása is
előtérbe került. Folytatódtak a komplex uráli etimológiai
adatbázis munkálatai. Elkészült a balti-finn és a szamojéd adatok számítógépre
vitelét segítő program. Összeállították a votják, a zürjén (irodalmi
nyelvváltozatok), az 'osztják' (szurguti nyelvjárás), a vogul (északi nyelvjárás),
valamint a nganaszan toldaléklistáit a számítógépes elemző számára, továbbá a
mondott nyelvek leírásához használt betűk kódolását." Mindez
marha érdekes lehet. Türelmetlenűl várjuk,
mikor osztják példáúl az 'osztják'
rész eredményeket. Ki
- ki a maga mesterségét folytatja, folytatja az
Akadémián is... 1851-ben
Hunfalvy Pál is az Akadémiai Értesítőben publikálta
finnugorisztikai
tévtanait. Még mindíg írsogálhatna
ugyanott, ugyanúgy, ha közben meg nem halt volna
szegény. [03.08.18 -
(1)] Gárdonyi Géza írja. "A
'magyar' történetírásban Hunfalvinak
batu-káni szerepe volt: földúlt és
elégetett minden hagyományt. A hun rokonságot
megtagadta és bedobta az Akadémia szemetesládájába"
[Oláh: 129.old. Az eredeti forrást még keresem.] Apropó! Akadémia
- kultúra - akadémikusok. Egy kis emberke,
akinek sikerült felkapaszkodni egy miniszteri bársonyszékbe,
sőt az Akadémia elnöki székét is megmászta,
ezt írja a magyar kultúráról."Ez az európai kultúra egészen a világháborúkig az emberiség történelmében az
eddigi legteljesebb élet megélhetését nyújtotta.
[...] Az ezeréves [!] magyar
kultúrában - fejtegettük - mindig jelen voltak ezen kultúra alapelemei, sőt
politikai, képzési rendszerünk, nemzetünk és a velünk együtt élő más nemzetek
hit- világa, gondolkodása mindig szerves része volt e zsidó-keresztény gyökerű
kultúrkör- nek." Irja mindezt
a volt [?] kommunista - marxista. [Glatz
Ferenc: "Vissza Európába."]
Ehhez képest, ami régebbről van mint ezer év,
és nem szerves része a a zsidó-keresztény
kultúrának, az nem kultúra. Sőt nincs is
[?]. Ez ám a tudományos tisztesség, elfogúlatlanság! [03.08.18
- (2)] A finnek is lelkendeznek? Aligha! "1958: A LIBRE BELGIQUE” c. lap közölte, hogy a Finn
Kultuszminisztérium új ügyosztályt alapított, amelynek feladata az is, hogy a
finn népről és a finn történelem-ről a valótlanságok ne terjedjenek el. Ennek az
ügyosztálynak Belgiumban a legelső dolga volt, hogy kérte a Belga Közoktatásügyi
Minisztériumot, hogy a FINN-MAGYAR ROKONSÁG ELMÉLETÉ”-t töröljék, mert ők – a
finnek – tagadják, hogy valami közük lenne a MONGOLOID MAGYAROK”-hoz. [Hunnia.
116.sz.]" Ezt
már megtaláltam. Olvastam, hogy a Finn Tudományos
akadémia is elveti a finnugorisztikai tanokat. Ennek
forrását még keresem. Itt csak kérdezem,
teljes a nézetazonosság? Ezekből és
sok más forrásból is tudjuk, hogy
jelenünk és jövőnk, következésképp
a műltunk is, nagyon-nagyon rossz kezekben
van. Ahhoz, hogy sorsunkat ismét kezünkbe kaparinthassuk
meg kell ismernünk és birtokba kell venni igazi
multunkat is. Ebben a játszmában legfőbb adúnk
csodálatos nyelvünk, amelyről már kapiskáljuk,
hogy valamivel több mint ezeréves. [A nyelvről később esik
szó.]
Ezer szerencse,
hogy a nemzet olyan férfiakra számíthat,
mint Eötvös József akiről a következőket
írják. "Eötvös első igazán nagy, megrázó élménye - miként idősebb
kortársa, Széchenyi számára is - a magyarsághoz tartozás felismerése volt. Csak
kamaszodó gyerekként tanult meg magyarul ...
Bizonyára nem véletlen, hogy ifjúkori írásaiban olyan gyakori a hazához intézett
érzelmi vallomás; jellemző példa az alig 18 évesen papírra vetett aforizma
kezdete: 'Szívem belsejét hazaszeretet tölti el...' A harmincas évek
reformmozgalmai, Kölcsey Ferenc atyai barátsága nyomán ez a - szerinte is -
szent, természetes érzés egyre több tudatos elemmel vegyült: tettekre vágyó és a
nemzeti közösség szolgálatát vállaló hazafisággá nemesedett. A pályakezdés
bizonytalanságait, a 'használni akarás' elvont ideáját felváltotta az életcél
konkrét, kifejezetten a hazához kötött megjelölése. Szalay Lászlónak írta 1837
végén: 'Eljött az idő, hol végre a nemzetnek, mely múltja hibáirul meggyőződött,
irányt kell adnunk, s ez leend életem iparkodása.' Ekkor már világosan látta az
irányt is: kiemelni Magyarországot a feudális elmaradottságból, a tespedésből, a
bürokratikus abszolutizmus szorításából, és azon munkálkodni, hogy felzárkózzon
a fejlettebb, polgári államokhoz. Vagyis számára a patriotizmus tartalma, a
nemzeti program a társadalmi haladás, a polgárosodás, az ország anyagi és
szellemi fejlődésének meggyorsítása volt. Egész életében élénk figyelemmel
kísérte a világ eseményeit, ismerte, gondolatilag feldolgozta a kor jelentős
eszmeáramlatait, irodalmi és tudományos műveit, és ez a széles látókör,
kimagasló műveltség, átlagon felüli tájékozottság szintén a tudatos hazaszeretet
bázisán nyugodott. A külföldi tapasztalatokat, az olvasottakat igyekezett a
hazai viszonyokra alkalmazni, itthon is megvalósítani. Szilárd meggyőződése
volt, hogy a magyarság jövője, léte attól függ, képes-e bekapcsolódni az
egyetemes emberi haladás folyamatába."
Azt
mondhatnánk Eötvös igazi européer
volt. A maga idejében valószínűleg megszavazta
volna az EU-csatlakozást. Csakhogy. A mai bürokratikus
abszolutizmus szinonimája: Brüsszel.
Az az osztály pedig amely megsemmisítésre
ítéltetett az a polgárság,
amelyről korunk nagy hasbeszélője Orbán
oly meghatóan fecseg. A "használni akarás"
formája e legsötétebb vészkorszakban
a nemzeti ellenállás. Itt és
most csupán azt kell leszögeznünk, hogy a nemzeti
ellenállás harcosai mindazok, akik a magyarság
eredetét, történetét, a magyar nyelv
sajátosságait kutatják,-
senki által sem bátorítva viszont sokak
által gúnyolva, üldöztetve. Hál'
istennek ezek a hősök rendszeresen publikálnak az
Interneten is. Feltett szándékom egy linkgyűjteményt
közzétenni az általam olvasott lapokról
és megszólaltatni a szerzők közül
néhányat, szóban - írásban. Ha úgy
tetszik a "pogány" népről, államáról
és kultúrájáról kell lefújni
a vastag koszréteget, ami valóban ezeréves... Hogy
mit érzek és gondolok ezzel kapcsolatban Szász
[Zas] Lóránt szép versével tudnám
legpontosabban érzékeltetni.
"Nem
Koppányt siratom, hanem a harci kedvet, a kopját siratom
a tegezt, a lándzsát, a harci mént,
hogy mindenkiért és mindenkinek megfeleljek [---] és
magammal rántsam a törököt Nándorfehérvár
bástyáiról a halálba, hogy
Zrinyivel haljak vad- kantól és cselszövéstől,
amelytől annyiszor haltak eleink átkot hörögve
a császárra. Nem Koppányt siratom,világtájakra vágott
testéből vér szivárog, Jézusunk
Ő, megfeszíttetett, fel- négyeltetett... [---]
[03.08.31
- (9)] Koppányok márpedig vannak[!], állapítja
meg külügyminiszterünk. Mikor mondja? Augusztus
20-án. Ez rendben lenne. De hol mondja? Akik nem olvasták
az ezzel kapcsolatos közleményeket, nem fogják
elhinni: az ópuszteszeri Árpád emlékmű talpazatán.
Ópusztaszer Honlapja előre beharangozta a nagy eseményt.
"Egész nap kulturális, folklór és turisztikai programok színesítik a
rendezvényt, melyeket az egykori szobori búcsúkat idéző vásári sokadalom tesz
teljessé. Az emlékpark egyetlen olyan rendezvényén, amelyen a parlamenti pártok
is képviseltetik magukat, több évtizedes hagyomány szerint az Árpád emlékmű
talapzatán egyik közéleti személyiségünk mond ünnepi beszédet, idén Kovács
László külügyminiszter."
El is mondta, úgy biz' a! "Az államalapítás, a keresztény Európához való kötődés nélkül a
magyarság valószínűleg nem élte volna túl a tatárjárást, a törökdúlást és a
többi idegen uralmat - mondta Kovács László külügyminiszter ünnepi
beszédében. Ma is vannak persze Koppányok, akik nem látják, vagy nem
akarják látni, hogy Magyarország sorsa elválaszthatatlan a fejlett Európa
sorsától, de hangjuk már nem talál komolyabb visszhangra - mondta az MSZP elnöke. 2004. május 1-jén
azonban végleg magunk mögött hagyjuk történelmünk viharos, első ezer
esztendejét, és az Európai Unióhoz történő csatlakozásnál eltemetjük a bennünket
régóta tépő balsorsot - fogalmazott a külügyminiszter." Ha
a Honlapot előre olvasom mindenbe lefogadtam volna: nem
lesz képe elmenni, felmenni, elmondani. Volt! Egy
mosolygós sima arcra minden ráfér. Ezért
mélán kérdezem - persze nem Kovácstól
- a tatárjáráson, illetve a törökdúláson
kivűl vajjon nem a "keresztény Európa"
hordái dúltak, pusztítottak nálunk.
És kik védték ellenük a hont? A
Koppányok, külügyminiszter úr - pártelnök
úr. Igaz, ön nem felelős Bástáért,
Caraffáért és Haynauért. Ön
csupán egy "materialista" hatalom rezidense
volt a "rendszerváltás" előtt, amelynek
legfőbb célja épp a keresztény Európa
leigázása volt. És ki mert először
szembeszállni ezzel a hatalommal? A pesti utca
gyermekei, a "srácok", Az akkori vészkorszak
koppánykái.Hát persze hogy vannak Koppányok!
És tudja Kovács úr, milyen sokan vannak?
------------------------------- [03.09.03
- (12)] Jövel Szent Inkvizíció! Ojvé!
Pogányszagot éreznek a szent inkvizítorok
utódainak fínom nyálkahártyái.
"Pápai Lajos győri megyéspüspök
a Barankovics-emlékülésen a jobboldalon
[!] jelentkező
keresztényellenes irányzatok veszélyére is felhívta a figyelmet.
Egy idő óta 'megdöbbenve tapasztaljuk, hogy bizonyos jobboldali lapok,
műsorok helyet adnak a nyílt, keresztényellenes propagandának' – állapította meg
Pápai püspök. Hozzátette, hogy a New Age-dzsel öszszefüggésbe hozható,
szinkretista iratok világszerte problémát jelentenek. [Szinkretizmus: különféle
vallási, filozófiai irányzatok felszínes összehangolása.] A vallásosnak tűnő
nyelvezet – mondta Pápai Lajos – könnyen megtévesztheti az embereket, akik észre
sem veszik, hogy már keresztényellenes tanításokat fogadnak el. E jelenség szerinte nálunk is terjed. Sok tudománytalan írás zavarja meg
azokat, akiknek hitükről nincs 'értelmiségi szintű' ismeretük. A püspök
példaként a Magyar Demokratában megjelent egyik írást idézte. A
kifogásolt cikk szerzője azt állította, hogy a magyar nemzet kialakulásában a
kereszténységnek semmilyen szerepe nem volt, bírálta a keresztény tanításokat,
és sürgette a visszatérést a régi, ősi, pogány elvekhez."
[NOL. 2003.09.13] Ama bizonyos Bodóné is
másról beszélt, amikor a bor árát
kérték. Szín-kreténizmussal egyenlő
szinkretizmusnak nevezni ha valaki "visszatérést
sürget a régi pogány elvekhez". E törekvés
nem akarja összehangolni a kereszténységet
a pogány hittel, hanem elutasítja az egyiket és
a másik követésére hív fel.
Ne féljen püspök úr! Épp azokon
nem fog e felhívás, akiknek az ön szavaival
"hitükről nincs 'értelmiségi szintű' ismeretük".
Ők isten báránykái, a boldog lelki
szegények. Ők ballagnak békésen a kolompszó
után. Örűljön, hogy a hívők seregében
oly magas a létszámhoz viszonyított arányuk. Ami
a "magyar nemzet kialakúlását"
illeti. Kétségtelen, hamarabb volt magyar nemzet,
mint külhonból importált egyház. A
nemzet "születésében" tehát
a Katolikus Egyháznak nem lehetett szerepe. Ami a kereszténnyé
erőszakolt nemzet "további sorsát" illeti,
az Egyház valóban kiemelkedő szerepet játszott.
Ezt méltatja ez a kommentár is. ---------------------------------- [03.09.04 - (10)] Az "elpusztíthatatlan
germán törzsek" példázata.
A leggyalázatosabb tévtan, amit hóhérpallossal,
máglyával, tüzes trónnal és
papi zsolozsmákkal, áltudósok firkálmányaival igyekeztek
és igyekeznek ma is ellenségeink a kemény
magyar koponyákba beverni, hogy a'szondja: a törzsi
szervezet az "európai kultúrkörben"
[...] nyomtalanúl eltünt volna, mert elpusztították
volna. Hogy kik? Hát a "keresztény kultúrnépek"
[...]. A tatárok és törökök ugyanis
később jöttek. [Nota bene a pogány török
hadakat a legkeresztényibb francia király(ok)
hajóhada szállitotta a Balkánra, a fuvardíj
meghitelezése mellett, hogy e hídfőállásból
elindúlva békésen ölhessék
pusztíthassák a többi keresztény és
nem keresztény népeket.] Nos a kiérdemesűl
tömeggyilkos és háborús gyújtogató
Churchill és az első világháború
nagy katonája Foch marsall erről egész
másképp vélekedtek. [Churchill géppisztolyos
portréját sikerült lehalásznom a hálóról.
A nagy ember itt Al Caponére hasonlít. Ám
nemcsak a hasonlatok a hasonlóságok is sántítanak.
Mert hány ember ember halálát okozta az
egyik és hányét a másik?] Nos, Churchill
írja "A má sodik világháború"
című könyvében, Foch marsallra utalva. "Hiába
fegyverzik le Németországot, hiába zuzzák
darabokra hadigépezetét, hiába rombolják
le erődítményeit, hiába taszítják
nyomorba, kötelezik mérhetetlen jóvátételre,
hiába válik emésztő belharcok martalékává:
tíz év múltán ismét magára
talál. Az elpusztíthatatlan germán törzsek
ismét erőre kapnak, s a háborús Poroszország
elfojthatatlan haditüzei ismét felizzanak és
lángra lobbannak"
Nocsak - nocsak, vagy no' lám
- no' lám! Mire képes egy "nép-törzs",
amelyet a vér és becsület [külföldiesen
blood and honour] eltéphetetlen kötelékei
tartanak össze, keresztűl évszázadokon,
túl a jón és rosszon. Churchill nyomdokain
el kell jutnunk más politikusokhoz és ideológusokhoz
is. El fogunk jutni. E Comment tervezett témája
a mitikus értelemben felfogott vér problematikája.
Tenni kell róla, hogy a "szittya" név
és nézetrendszer ne válhasson a hülyeség
szinonímájává azok jóvoltából,
akiket mától "libsik"-nek becézek.
Tudjuk, semmi
sem képlékenyebb, ugyanakkor szívósabb,
mint az állam. Tudjuk azonban azt is, hogy a kultúrnépek
már I.István előtt több ezer évvel
államokat alapítottak. Egyes népcsoportok
csak városállamokat, más népek nemzeti
államokat, megint mások soknemzetíségű
államot, azaz birodalmat.
Ilyen volt, lehetett
Attila birodalma is. Ennek kapcsán kérdezzük:
a húnoknak példáúl volt államuk?
Vagy a papi kaszt uralma, a pergamenek körmölése,
piramisok székesegyházak és amfiteátrumok
létesítése volna az állam, az államiság
kritériuma? Ezek a rekvizítumok és
csak ezek minősíthetők a 'kultúra'
hordozóinak? Attila, "isten ostora"
legázolta ugyszólván egész
Európát. Harci kedvét a nagy Leó
pápával történt sorsdöntő találkozás
alkalmával veszítette el, amikoris egy bosszúálló
angyal jelent meg a feje fölött és halállal
fenyegette arra az esetre ha a keresztény világ
sanyargatását
tovább folytatja. Itt tehát a deus es machina,
vagy a papi szemfényvesztés esete forog fenn.
Találgathatunk. A "jelenet" Raffaellót is
megihlette. [lásd a képet.] Az államok története
[többnyire hódító] háborúk
története. A célokat és módszereket
illetően a "keresztény" államok egy jottányival
sem voltak soha különbek a legbarbárabb hordáknál.
Ami mármost minket illet - kérdezzük - nem indokolt e államszervezet
létét feltételeznünk egy olyan
"vállalkozás" szervezése és
kivitelezése mögött, mint példáúl
a honfoglalás[ok]? Az állam
mint társadalmi szubsztancia minősítésénél
egyistenhit
sem kritérium. A zsidók és katolikusok
egy istent imádnak. Az egyiptomiak, rómaiak
és a délamerikai kultúrák népei
több istent tiszteltek.[Jog]államoban éltek
ezek is. azok is. Nemcsak Spenglertől tudjuk, hogy az
államoknak, társadalmaknak, illetve a kultúráknak hasonló
életciklusaik vannak mint az egyedi szervezeteknek.Azaz
maguktól is elpusztúlnak, hacsak nem pusztítják
el őket.
Ismert hülye
szlogen [augusztus 14-én épp kultuszminiszterünk
csillogtatta vele fölényes intelligenciáját]
hogy a Kárpát medencében más népek
is megfordúltak. Jöttek, láttak, győztek, vesztettek,
majd nyomtalanúl eltüntek. Értelemszerűen
azért mert nem hívtak országukba papokat és német zsoldosokat [utóbbiakat pl azért
is, hogy segítsenek
lefogni megvakítás végett a korona jogos
örökösét Vazúlt...]. Felállíthatnánk
akár egy axiómát is. "Nyomtalanúl
eltűnik az a nép, amelynek soraiból nem támadnak
szentistvánok, antalljóskák és paskayak!"
[03.08.19
- (4)] Nem túl előkelő helyen [csak a Magyar Fórumban]
olvastam [Szűcs Sándor cikke], hogy a nyomtalanúl
eltünt pogány népek közűl a sokszor
elrettentő példaként emlegetet avarok
"logonátusa" háromszáz évig
[!] uralta Európát. Erről nem szól a fáma.
Bezzeg a Nagy Frank Birodalomról dicshimnuszokat zengenek,
bár csak ötven évig tartott a Nagyság
és a Birodalom. Utána csak a kis frankok
maradtak.
A történelem
viszont
azt tanítja, hogy egy nép túlélését
egyáltalán nem garantálja az állam,
a papság, a az öles falak, az amfiteátrumok
és a katedrálisok. Néha pontosan ezek az
intézmények, ill. létesítmények
teszik a lakosság számára lakhatatlanná,
élhetetlenné az "anyaföldet". Az
ilyen államok gyakran kihívják
maguk ellen a sorsot a szomszédos népek bosszúja,
kapzsisága formájában. Mások egyszerűen
önmagukat fosztják meg az életlehetőségektől.
Ilyenkor a "virágzó" városokat
látszólag ok nélkűl elhagyják
lakói és felszívódnak valahol. Eltűnik [!] az a faj is
amely a magaskultúra hordozója volt. A romok
között bolyongó koldúsnép semmiben
sem hasonlit az államalkotókra. [Ezért
sem sikerűl példáúl a mócokról
bebizonyítani az istennek se', hogy a rómaiak, vagy dákok
vérrokon utódai volnának...]
Julianus barát Kőrösi
Csoma Sándor, Stein
Aurél és mások
a magyarok őshazáját keresték. Áldozatuk
örök példa, de nem eredményezte az ó-haza
és uj-haza magyarjai felfedezzék egymást
és válaszolhassanak arra a kérdésre:
milyenek voltunk, milyenek lettünk?
A
multba vezető lehetséges útak közűl a magyar
nyelv tudományos módszerű kutatása látszik
a leginkább ígéretesnek. A következőkben
ennek az útnak a vándorait igyekszünk bemutatni.
- A Nemzet mint nyelvi közösség.
Folytatás
következik!
|