Magyarországi
Zsidó Hitközségek
Szövetsége.
E m l é k e z t e t ő.
A
Honlapjukon szereplő „mailto” arra utal, hogy önök ezen keresztül
megszólíthatók. Élek tehát az alkalommal. Levelem tárgy megjelölése az
Értelmező Kéziszótár által a szóhoz rendelt többféle lehetséges értelmezés
közül figyelmeztetésként [figyelem felkeltésként] értelmezendő.
* * *
Az
önök felfogása szerint Magyarországon, a zsidóság önhibáján kívül, erősödő
antiszemitizmus van. Kötelességüknek tartják, hogy e jelenségekkel és azok
képviselőivel szemben fokozódó eréllyel fellépjenek saját nevükben, de
közvetett módon az önök befolyása alatt álló média közvetítésével is. A jelek
szerint nem vetnek számot azzal, hogy a szükségképpeni visszahatás nem igazolja
törekvéseik helytálló voltát.
Nemrég
vendégeskedett önöknél, nálunk Jonah Metzger úr jeruzsálemi főrabbi, aki
a magyarországi zsidóság helyzetéről és életérzéséről önöktől eltérő
helyzetképet festett. [Nyilatkozatát méltattam is www.hajdunet.hu/szeszakgyula
címen elérhető Honlapomon.]
A
„helyzet fokozódásának” elemzésénél elképzelhetetlen más kiinduló pont,
minthogy önök Magyarországon kisebbséget képviselnek, mert
asszimilálódni nem akartak, vagy nem tudtak, közös történelmünk ezredéve alatt.
Teljességgel közömbös, hogy faji, nemzeti vagy vallási kisebbségnek tekintik
magukat. Mindenesetre olyan közösséget alkotnak, amely zsidó identitásúnak vallja
magát. Ez a kritérium viszont nem csupán önökre, hanem arra a tizenöt milliónyi
[?] embertársukra is vonatkozik, akik történelmi elűzetés és szétszóródás
folytán az egész világot tekintik természetes életterüknek, ritkán ügyelve a
befogadó államok népeihez viszonyított csekély tömegsúlyúkból adódó természetes
korlátokra.
A
befogadó és a befogadott viszonyából adódik, hogy az utóbbinak illendő és
célszerű lenne a „kettős lojalitás” mezsgyéjén egyensúlyozniuk. Sajnálattal
kell megállapítani, hogy önök a befogadó nép iránt nem táplálnak magukban
őszinte, tevőleges lojalitást. Bizonyos cselekedeteik, megnyilvánulásaik pedig,
szerencsétlen módon, e lojalitás hiányára nyújtanak - megengedem, esetleg téves
- következtetési alapot.
A
világ összes népei közül talán a zsidóság az, amely írástudóinak köszönhetően,
mintegy ötezer éves távlatban szemlélheti a világ folyását és legkönnyebben
meghatározhatja a mindenkori politikai helyzethez viszonyított legcélszerűbb
magatartást.
Sajnálattal
kell megállapítani, hogy ez a páratlan helyzeti előny a
„méltatlanok”
miatt csak ritka esetben szolgál a zsidó közösségek számára viselkedési
zsinórmértékként. Ezért - nem csupán, de talán nem is elsősorban a gazdagabb,
okosabb és szerencsésebb egyénekkel, közösségekkel szembeni irigység,
rosszakarat, ill. kapzsiság miatt - fénylenek fel minduntalan az autodafék
és sziszeg a gáz a „szellőző” csövekből.
Egy
új keletű tudomány az áldozattan [viktimológia] legalapvetőbb téziseinek
alkalmazása mellett önök valószínűleg elveszítenék az emberiséggel szemben
évezredek óta folytatott pereik döntő többségét.
Hogy
csak közös magyar történelmünk néhány epizódját idézzem.
Mivel
magyarázható, hogy jószerint asszimilálódott zsidó kapitalisták kitűnő
nevelésben részesített ivadékai, úri szalonok kedvencei, bőrruhát öltve a proletár
terrorfiúkként akasztottak, magyarokat?
Történelmi tény, hogy a zsidóság némileg „túlreprezentálta” magát nemcsak az
üzleti életben és az értelmiségi pályákon, de a proletárforradalmakban is.
Erről számol be „hírhedt” könyvében Ford is, a „Nagy Októberi Szocialista
Forradalom kapcsán, amikor felsorolja, hogy Troczkij Kelet – New Yorkból
indított csapatának tagjai hogyan szereztek mintegy 90 %-os részvételi arányt a
szovjetekben.
Ha
a Terror Házának „alkalmazottairól” megbízható kimutatások állnának
rendelkezésre, a statisztika esetleg hasonló arányokat mutatna.
Ez
a probléma azért ível a jelenbe, mert a szovjetek uralmát kiszolgáló
terrorgépezet vezény lő tisztjeinek ivadékai a ’19-es szerepváltás
reciprokjaként most ismét liberális mezben parádéznak a közéletben [eltekintve
most e fiak kommunista, maoista szerepvállalásaitól]. Viselkedésük irritálja a
magyarságot, jóllehet nem fejlődött ki még nálunk az a hiper
- érzékenység, ami
az önök sajátja. Közülük egyeseknél a liberális álarc alól időnként előtűnik a
nagyapák, apák gyilkos indulata.
A
közelmúltban önök a „kirekesztés” és egyéb antiszemita kilengések, pl. a
zászlóégetés kapcsán emelik fel szavukat,- tartalmi szempontból indokolatlanul,
formai szempontból pedig oly módon, ami illetéktelen beavatkozást jelent a
magyar hatóságok munkájába, a magyar „belügyekbe”.
Előbb
a "kirekesztésről" szólok. Intervencióik eredményteleneknek bizonyultak ifj. Hegedüs
Lóránd ügyében. Most újabb „kísérlet” folyik: Juhász László
hasonló [!] ügyében. Célszerű lenne, ha ez utóbbi ügyben a befolyásolás minden
eszközének alkalmazásától tartózkodnának.
A
másik "a zászló" ügye. Izrael a magyarság szempontjából idegen állam. Olyan
idegen állam, ahol példátlan méretekben és brutalitással naponta tiporják sárba
az elemi emberi jogokat, ahol a palesztin őslakosság ellen irtó hadjárat folyik.
Következésképp a Mógen Dóvid tisztelete a magyarság számára az európai
„szalonképesség” feltételeként nem írható elő. Önök már tudják, hogy idegen
állam felségjelvényeit nem védik a hatályos magyar törvények. A cselekményt
most, mint garázdaságot kívánják megtorolni, holott a politikai antipátia
tevőleges megnyilvánulása kézenfekvően nem mosható egybe a hangsúlyozott
közösség ellenességgel, hisz e közösség magyar [!] és egyáltalán nem biztos,
hogy megbotránkozik egy izraeli a zászló elégetése
miatt. [A magyar jog a közfelháborodás
kiváltására való „objektív” alkalmasságot rendeli büntetni. A faji, vallási
vagy más előitéletek hatására manifesztálódott, vagy éppen csak imitált
felháborodást nem.] Biztos tudnak róla, hogy képek tucatjai keringenek a
levelező listákon, amelyeken [többnyire] ortodox zsidók Izraelben [!] égetik az
ott állami felségjelvényt képező zászlót,
ha a kormány nem tanúsít elég kemény magatartást egyik
másik
kérdésben. És ne
feledjék: a béke útját egyengető zsidó miniszterelnököt
nem mi magyarok lőttük agyon, hanem saját, illetve az önök hittestvérei.
Engem
most személy szerint két hír foglalkoztat.
Az egyik [amely még ellenőrzésre szorul] arról szól, hogy a Talmudban nyilván
kevéssé jártas Lamperth Mónika belügyminiszter kezet akart fogni egy jesiva
növendékkel, aki rémülten rejtette háta mögé a kezeit, mert már megtanították,
hogy egy gojjal való testi érintkezés tilos. Ez újból felveti annak
szükségességét, hogy mi, befogadó magyarok, közelebbről és hiteles forrásból
megismerjük azt a „tananyagot” amit önök nálunk is oktatnak. Tudnunk indokolt
ugyanis, hogy milyen szellemű oktatókkal fognak gyermekeink, unokáink együtt
élni azon a helyen, ami most még Magyarország földje és néhány évtizedig még
magyarok is lakják.
A másik hír a zsidó Albright asszony magyarországi látogatása. Nevezett az USA
külügyminisztere volt. A nemzetközi sajtó közlései szerint az annektált Irak
elleni „puhító blokád” idején elpusztult félmilliónyi iraki gyermek halálával
kapcsolatban úgy nyilatkozott, hogy „politikai megfontolások alapján megérte”.
Nem tartom kizártnak, hogy ez az erkölcsi értelemben vett tömeggyilkos
megtiszteli gyülekezetüket is, és önök méltó fogadtatást biztosítanak számára
"elhatárolódás" helyett.
Ezen
emlékeztetőt ne értsék félre. Megírásával nem célom önöket sem sértegetni, még
kevésbé fenyegetni. Rabbijaiknak sem vagyok ellensége. Sőt! Tudom, hogy a rabbi
önöknél több mint hitoktató. Erkölcsbíró, sőt világi ügyeikben is döntőbíró. A
jeruzsálemi rabbihoz hasonló bölcs magyar rabbikra várna, hogy leintsék azokat
a zsidó identitású személyeket, akik magyar népünket vallásos meggyőződésében,
nemzeti érzületében sértik. Úgy határolódjanak el tőlük, ahogy
tőlünk követelik minduntalan, valódi vagy vélt sérelmeik kapcsán.
És
végül még valamit. Önök a világon és kis hazánkban is rendelkeznek mindazon
eszközök fölött, amelyek segítségével egy társadalmat uralni lehet – látszólag.
Jobb lenne, ha az önök békéje a befogadók magyaros vendégszeretetén alapulna, és
nem próbálkoznának semmiféle [!] kényszerítéssel.
Nem
tudom önök közül ki járt, a „pangás” időszakában, a Szovjetunióban? Nos én
jártam, magas rangú zsidó ügyvédi vezető vendégeként. Az ő társaságában
érzékeltem először az „utcai antiszemitizmust”. [Az ötödik taxi vett fel
bennünket. Négynek a vezetője káromkodott, köpött, mutogatott, röhögött…] A
zsidó Mészáros sem tud békét és nyugalmat biztosítani az izraeli népnek. Erre
sem a szellemi, sem a valóságos bulldózereik nem alkalmasak.
Milyen
vagyongyarapodás, hatalombirtoklás kárpótolhatja önöket ha gyermekeiket azért
inzultálják az utcán, mert zsidók. Az „utcai antiszemitizmuson” önök nem tudnak
erőt venni, azt nem tudják regulálni.
Gondolkozzanak!
[Önmaguk felől.]
2004.01.25.
Szeszák
Gyula.