Ez nem bozóttűz!
A tőzeg ég!
A számítottnál
nehezebben halad a talmudi kettős értékrend magyarországi bevezetése.
Honlapom a tanúja, mikor milyen formában kezdtem foglalkozni a Talmud
problematikával. A témát nem zártam le, de kibontását más aktualitások előzték.
2003.11.17-én frissített Commentemben [„Hamisítják a Talmudot?”]
magam kérdőjeleztem, hogy az a sok szörnyűség, illetve ocsmányság, ami Luzsénszky
Alfonz fordításában magyarul Talmud[kivonat]ként megjelent egybeeshet a
szent – írás tartalmával. Utólag megvallom, oda akartam kilyukadni, hogy [mint
sokan mások] történetileg igazolható tényekkel egybevetve próbálok a kérdésre
válasz találni. Terveztem azt is, hogy a Talmud szövegét egybevetem a „Cion
bölcseinek jegyzőkönyve”, sőt az Ószövetség tartalmával is. Ez novemberben
fontosnak tűnt, ma még fontosabbnak tűnik. Egy elméleti kérdés ugyanis
aktualizálódott. Nem a befogadó Magyar Nemzet hibájából. Igen, a Tilos Rádió
esetére gondolok.
Most
„a sajtó” azt igyekszik elhitetni, hogy részeg fecsegésről van szó, nem
többről, nem másról. Nos lássunk néhány morzsát a Tilos repertoárjából.
Az
idézetek önmagukért beszélnek. Felvetődik viszont egy okszerű kérdés: mire
megy ez a disznólkodás? Csabai Gábor a kuratóriumi elnök a jézus gyalázó
műsor kapcsán kiáll az effajta rádiózás szabadsága mellett. Könnyen lehet, hogy
Csabai hülye, de akkor is túl sok van az ilyenekből. Létszámuk drasztikus
csökkentése indokolt. Hitem szerint sorát ejtjük ennek is.
Tudjuk már azt is, ki az a pimasz aki a magyar nyelvet megszentségtelenítette. Ha nem is két lábbal, de kirúgták a
Rádiótól. [Saját érdekében Indokolt lenne a belföldi forgalomból is kivonni,
amint ez a bölcs Landeszmann rabbi esetében történt.]
A „sajtó” most a mocskos szájú "műsorvezető"
és a
szerkesztőség bűnbánatát sugározza.
Az előbbi nyüszítve jammerol.
Félelmet vált ki belőlem, mindaz, ami az
elmúlt néhány napban történt a Tilos Rádióban tett szerencsétlen kijelentésem
miatt - mondta a Népszabadságnak Bajtai Zoltán (Barangó). A Tilos Rádió egykori
műsorvezetője, akitől a szenteste elhangzott, s azóta botránykővé lett
kijelentés származik, hozzátette: Ezerszer megbántam már amit tettem, és az
érintettektől többször is bocsánatot kértem. Sajnálom, hogy ezt nem akarják
meghallani - mondta Barangó, aki különösnek vélte, hogy a december 24-i műsor
miatt - amelynek hallgatottsága szinte mérhetetlenül csekély volt - ilyen nagy
ügy lett.
Nevezett „azon túl” szintén hülyének
tűnik. Kik az „érintettek” és mikor, hol, hogyan kért tőlük bocsánatot?
A pogány szíve is megesne a Tilos Rádió
szenvedésein. A hármas sorszámmal
jelölhető hülye, szó szerint a következőket jelenti ki.
|
Gyerekek! Elkéstetek a lelki tipródással! Ne is veszkődjetek
vele. Benneteket ugyanis kár lenne betiltani! Én nem is támogatnék egy ilyen
kezdeményezést. Rátok és általában az ilyen ordenáré alakokra a nemzeti
tisztánlátás végett feltétlenül szükség van. Ostobaságotok révén érhető
tetten az a kettős értékközvetítés, amely a „nemzeti frusztrációs program”
egyik alapvető módszere. |
Körülvesznek idegen népek, Isten nevében lebírom
őket.
Körülfognak, körülkerítenek,
Isten nevében lebírom őket.
Körülrajzottak, mint a méhraj,
de elhamvadt dühük, mint a bozóttűz,
mert Isten nevében lebírtam őket.
[Hálél*-Nircá Zsoltárok, befejező dalok.]
Nem mondom,
a zsoltár
szépen hangzik, de van benne egy pici pontatlanság: a tér és időbeli
meghatározatlanság. A zsidóság ugyanis szülőföldjéről elűzve és szétszórva olyan
idegen népek testébe ékelődött, ékelődik be, amelyek naiv jóhiszeműséggel befogadták,
vagy a beszivárgást nem érzékelve, eltűrték.
Történelmi példák sokasága
igazolja, hogy a jövevény szinte meg sem melegszik új élőhelyén
és
máris úgy érzi, hogy idegen népek veszik körül...
Aztán úgy cselekszik,
ahogyan a fenti zsoltárban írva vagyon. Az „isten nevében lebírás” joga abból
ered, hogy, amint az Ószövetségben olvasható, Jahve az izraeliták „kezére adja”
az idegen földeket és mindazt ami rajtuk terem és él. Az utóbbi elnevezés gyűjtőfogalom.
Voltaképp az állatokat jelenti, idesorolva a gójokat is.
A zsoltár ilyetén
értelmezése rosszindulatúnak tűnhetne, ha nem lennének ugyanakkor ugyanott az
alábbi "értelmező" mondatok.
Ernst Simon, a
jeruzsálemi Hebrew University tanára, a háláchának a modern korban is mindenki
számára elfogadható magyarázatát kínálja:
A hit és a nép között viszonylagos azonosság áll fenn, amelyet csak
szent életmód által lehet megalapozni és fenntartani. A háláchá az egyetlen
eszköz, amely segít megalapozni és fenntartani ezt az életmódot.
Mindenekfölött,
írja Simon:
A háláchá
hordozhat jelentést a modern zsidó számára, mert olyan életszemléletet testesít
meg és képvisel, amely hangsúlyozza az intellektus szükségességét egy nagyrészt
antiintellektuális társadalomban, a fegyelem szükségességét egy többé-kevésbé
szabados világban, az eligazítás és az irányítás szükségességét a
túlinformáltság káoszában, és ésszerű vallás szükségességét a miszticizmus és
obskurantizmus inváziójával szemben.
Hogy mi is az a
„háláchá”? Üsd be a szót a Google-ba, pöccints egyet és máris kijelölheted
bemásolásra az alábbi címet, szöveget.
HÁLÁCHÁ:
A ZSIDÓ ÚT. HAYIM HALEVY DONIN. A "háláchá" szó azt
jelenti: "járt út". A háláchá nem elmélet, hanem gyakorlat.
[Ha magyarul
gondolkodó zsidó lennék ezt a körmönfont szöveget így képezném le magamban.
Csupa marhákkal vagyok körülvéve! Azt teszem velük, amit akarok! Úgy beszélek
velük, ahogy akarok!]
Aztán jött a
zászlóégetés.
Először
letöltöttem a képeket, különös tekintettel a handabandázó szőke óriásra és a
zászló körül ügyködő két alakra. Be akartam illeszteni őket a szövegbe, de
aztán kaptam egy E-mailt. Azt nem illesztem be, de ideírom a feladót:
vigl@dominium.hu és egy
webcímet: www.dominium.hu/?534
Röviden arról van
szó, hogy mindkét kép hamisítvány. Úgy látszik nem volt elég a Bánó - mouster
trükk és a Teller - levél trükk?!
Majd rázendít a
MAZSIHISZ.
Mazsihisz:
megengedhetetlen A Magyarországi Zsidó
Hitközségek Szövetsége hétfőn közleményben megengedhetetlennek minősítette a
Tilos Rádió épülete előtt az előző napi tüntetésen történt zászlóégetést,
valamint az e rádióban december 24-én elhangzott keresztényellenes kijelentést.
A
rangos testület [vagy a firkász, aki citálja őket] a kurta mondatba az alábbi
marhaságokat gyömöszöli. Felcseréli az időrendet. Ezáltal megfordúl a logikai
sorrend. Összekeveri az okot az okozattal…
Izrael
budapesti nagykövetsége vasárnap este közleményben tiltakozott az atrocitás
miatt. A külügyminisztérium szóvivői irodájának munkatársa kérdésünkre annyit
közölt, hogy az izraeli nagykövetség nem hivatalos jegyzékben tiltakozott,
"csak" közleményben, így jogi értelemben nem valószínű, hogy
bármilyen következménye lenne a zászlóégetésnek
Ez
jóval szelídebben hangzik. Nem csoda. Izraelben bölcs a főrabbi. [Megénekeltem
e honlapon a minap.]
Persze
lesz [!] büntető eljárás, hisz a Vaspribék úr megmondta. Meg aztán a seggnyaló
gyászmagyarok [huhh (!) ez olyan tilos rádiósan hangzik…] feszítsd
meg-et kiáltanak, egymásra licitálva, mint a nürnbergi mesterdalnokok. Tessenek
elhinni nekem, ezeket jobban útálom mint Landeszmannt, vagy akár Harasztit.
Gazsi pedig tetszés indexemen több grádiccsal van fölöttük, úgy bizony. Sőt a
Mazsihisz besorolása is előnyösebb.
Ámbár
most olvasom a következőket.
A
Mazsihisz a kőszegi kiállítás azonnali bezárását kéri A Horthy katonái -
Szálasi nyilasai című kőszegi kiállítás azonnali bezárását kéri Görgey Gábor
kulturális minisztertől hétfőn a Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége
(Mazsihisz). Ezt Zoltai Gusztáv ügyvezető igazgató közölte vasárnap az MTI-vel,
jelezve: a Jurisics Miklós Vármúzeumban március 19-én megnyílt tárlat
"betiltása" érdekében a napokban levélben fordultak a Vas Megyei
Önkormányzat elnökéhez is. Közlése szerint fel vannak háborodva, hogy a
kiállítás három nappal a holokauszt áldozatainak emléknapja, április 16-a előtt
még mindig nyitva tart.
A Tilos Rádiózás
meg éppen Karácsonyra esett. És egyáltalán,
kedves
Zoltai Gusztáv [erre] amondó lennék, ha majd kivándorolsz Izraelbe, ott játszd
el a Cs. és Kir. Cenzor szerepét. Tudd, hogy mi a mózeshitű cenzoroknál jobban
kedveljük a márciusi ifjakat, akik cenzurát erőhatalommal eltörölték.
Kenyérkereső
és alvásra fordítható óráimat kurtítom meg azért, hogy a zsidóság monumentális
történetének lehető legnagyobb darabkáját megismerhessem. Tisztában vagyok
azzal, hogy milliószor többet nem tudok annál, mint amit tudok. Egy tanulságot
azonban levonhatónak tartok. Zsenialitásotok súlyos korlátja, hogy
történelmetek során szinte sohasem érzékeltétek sorsotok rubiconjait. A kockát,
sőt a sulykot így vetitek el minduntalan.
Több
évtizede kukázok a sajtószemétben. Néha lelek valamit, aminek hasznát veszem. Egyik
kedvenc lelőhelyem az ÉS. Ott találtam valamit, amit most nektek szánok, hátha
hasznát veszitek.
Egy
költői látomás az egész. Nem muszáj komolyan vennetek.
Valakik
még a nyáron tüzet raktak a Csicsor-laponyag nevű száraz helyen, és a
nádtörmelék alatt égni kezdett a tőzeg. Ezt aztán semmiféle víz nem oltotta el:
sem az őszi esők, sem az áradások. A Csicsor-laponyag hamarosan kiégett, és a
tőzeg a föld alatt izzott szép csendesen tovább. Hol a juhász tapasztalta, hogy
a puli, ahelyett, hogy továbbterelné a nyájat a legselymesebb füvű lápi rét
felé, nyüszítve visszahőköl; hol a kanász vette észre, hogy a horkantva
szétfutó konda túrásaiból füst szivárog; hol meg a pákász ugrott fel a
földhátról, amelyen addig hasalt, mert az forrósodni kezdett alatta.
Nehéz volna kideríteni, kik gyújtották fel a tőzeget és miért. Mondogatták a
lápi emberek, hogy: nem is halt meg az a sárkány, aki régen uralkodott
errefelé, csak aludt eddig a föld alatt. Most felébredt, és tüzet fúj az orra
likán. Azt már nem akarták tudni, miért haragszik az a sárkány és kire; annál
inkább mondogatták, hogy a tőzeges helyeknek még a környékét is nagy ívben
elkerülik. Óvatosságuknak talán egyéb oka is volt, nemcsak a sárkánytól való
félelem: sokféle ember bujkált akkor a mocsárban. A tokaji zendülés
vérbefojtása után egész falvak népe futott a nád közé, s ott meglapulva, jobb
időket vártak. Lassú, föld alatti tűz volt ez, amelynek füstje összeolvadt a
rejtekhelyekről kanyargó füstökkel, de azért makacs és veszedelmes tűz: ki
tudja, talán egyszer majd az egész ország lángra lobban tőle.
Széplelkű magyar! Ha felmászol egy kunhalomra, vagy
inkább a Világhálóra tüstént látni fogod, a tőzeg tüzet fogott az egész világon.
És ti, nyughatatlan honfitársaink, mire
kire számíttok?
Sharon bulldózereire?
Ugyan már!
2004.01.15.
Sz. Gy.
|